ZAJĘCIA DODATKOWE

 

TEATRZYK KUKIEŁKOWY 'ŁYŻKOLANDIA”

PROWADZENIE: mgr Agnieszka Kochańska – Pojawa, mgr Joanna Rozalewska, mgr Emilia Winnicka.

Pomysł stworzenia teatrzyku kukiełkowego z elementami biblioterapii powstał jako odpowiedź na potrzeby uczniów z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej, a także tych z dużymi ograniczeniami ruchowymi. Dzięki „Łyżkolandii” nasi podopieczni mogą zaistnieć wśród społeczności szkolnej, a tym samym podnieść swoją samoocenę.

Podczas zajęć wykorzystywane są elementy muzykoterapii, arteterapii, szeroko pojętej terapii poprzez sztukę, a wszystko to podawane jest uczniom w formie zabawy. Kolejnym celem tych zajęć jest wzajemna integracja naszych uczniów z uczennicami z pobliskiej, zaprzyjaźnionej szkoły.
Efektem całorocznej pracy uczniów jest przedstawienie, na które zaproszeni są rodzice i cała społeczność szkolna.

 

KONCEPCJA HALLIWICK

W naszym Ośrodku prowadzone są zajęcia pozalekcyjne od 2017 r. Koncepcją Halliwick dla uczniów Szkoły Podstawowej. Głównym celem Koncepcji Halliwick jest nauczenie bezpiecznego i swobodnego poruszania się w wodzie. W tej koncepcji wykorzystuje się zabawy, gry oraz różnego rodzaju aktywności celem oswojenia i przystosowania psychicznego do środowiska wodnego. Wynikiem tego jest niezależne poruszanie się w wodzie i pływanie. Poza tym wspomaganie rozwoju motorycznego, poznawczego, psychicznego i społecznego. Poznanie swoich możliwości motorycznych i wzbudzenie nowego potencjału ruchowego. Poprzez środowisko wodne uzyskuje się również lepsze efekty terapeutyczne takie jak:

  • lepszą kontrolę reakcji posturalnych,
  • normalizację napięcia mięśniowego,
  • poprawa zakresów ruchomości w stawach,
  • wzmocnienie osłabionych grup mięśniowych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • obniżenie dolegliwości bólowych,
  • kształtowanie więzi społecznych i wzajemne motywowanie poprzez pracę w grupie,
  • kształtowanie poczucia niezależności i samodzielności oraz decydowanie o sobie,
  • kształtowanie poczucia sprawstwa,
  • kształtowanie zachowań społecznych związanych z zachowaniem bezpieczeństwa,
  • radzenia sobie w sytuacjach trudnych i nietypowych.

Opanowanie pływania przez ucznia osiąga się dzięki stopniowemu zdobywaniu przez niego podstawowych umiejętność pływackich, rozpoczynając od poznania środowiska wodnego, poprzez opanowanie umiejętności przebywania i swobodnego poruszania się w wodzie, aż po elementarne czynności pływackie.

Super User